Woensdag 24/1

13 februari 2024 - Genk, België

Was weer een heel woelige nacht, het bootje heeft serieus gewiebeld.

Uit de veren om 6.30h zodat we om 7 uur kunnen ontbijten. Vandaag doet de zon duidelijk minder moeite, het is ook zeer koud er lichte ijsvorming op het terras en dek van het schip. Oppassen dus voor valpartijen. Snel zijn we niet in een ziekenhuis nu😉.

Het is echt veel kouder, het worden dus 4 laagjes. Thermisch ondergoed, fleecd trui en broek, regenbroek, donsjes en regenjas. Handschoenen, muts, dikke kousen. Amai dat was wat voor we kunnen vertrekken. Bovenop dit alles nog een reddingsvest.

Vandaag wordt groep rood eerst opgeroepen. Na het ontbijt kan ik snel naar het toilet, wat een geluk. We kunnen heel de vm niet gaan dus ook maar heel weinig gedronken.

Het was weer een mooie landing, deze pinguïns waren wel stinkers. Je rook ze al vanop de boot. 1,5h moesten we er doorbrengen, daarna werden we opgehaald door een zodiac voor een tocht van 1.30h en deze was 🥶 koud

Verkleumt van de kou komen we aan, aan onze boot. Een warm tasje thee doet deugd. Het is al 13h en het dinner staat al klaar. Onze nm activiteit start om 4 uur daarom eerst de crosstrainer op en sauna in! Mijn ventje doet alleen het laatste😆

Om 16h worden we de musroom ingeroepen voor een zodiactocht langs de eilandjes, tussen de ijsrotsen de bultruggen spotten. De pinguïns sprongen heel de tijd rond onze zodiac, ook enkel zeeleeuwen kwamen langs. We krijgen van alles voldoende te zien. Wel was het rond 18h tijd dat we aan boord gingen. Het werd verschrikkelijk koud.

Wat een geweldige dag.

Klaarmaken voor de briefing voor morgen en het dinner 🥘

En zo moe, om 22 uur ons bedje in.

1. Marina Van Gelder:
    14 februari 2024
    Wauw, wat een prachtige reis! Bedankt dat we toch een beetje kunnen meereizen 👍

Jouw reactie