Maandag 22/1

13 februari 2024 - Genk, België

Laatste dag uitslapen, vanaf morgen worden  we gewekt volgens de landingen.

De nacht verliep heel woelig, dacht een paar keer uit bed te rollen, velen zijn ziek op het schip, wij tot nu toe nog niet. Onze polsbandjes en medicatie helpen wel degelijk. Wel word je er ongelofelijk moe van van die medicatie.

Een douche nemen is niet eenvoudig met zulke golven. We botsten van hier naar daar, de kotszakjes hagen overal aan de balestraden.

Altijd verplicht 1 hand vrij te houden voor het schip.

Ontbijt: raar, want er stonden zelfs asperges en videe. Ze doen hun best om Belgische producten aan te bieden 😆

Een lezing over Antarctica, regels bij landingen. Wegens de vogelgriep zijn er erg strenge regels.

Zodiacbriefing: hoe ons voorbereiden op een landing.

Al wat me meenemen op landing wordt gereinigd door het exepertenteam zodat er geen zaadjes of en nadien onze laarzen passen en krijgen we een locker voor de natte kleren.

Ik ben 40 min op crosstrainer geweest en Dirk en ik nog eens 45 min in de sauna met uitzicht op de eerste ijsblokken die langskwamen.

Vanavond was het receptie met de “Kaptein” met nadien Ad de expitdietieleider die de eerste landingen kwam toelichten. We zitten in groep rood en gaan als 2 de van boord.

Na een lekker dinner, gesprekje met Ad, nog even bultruggen en albatrossen gaan spotten en tijd voor het bedje in.

De volgende dagen zal er weinig tijd zijn om te slapen. Zo goed als 24 uur licht en zoveel moois om te zien.

Jouw reactie