Vrijdag 19/1 Dag 4 wandeling Laguna Esmeralda

20 januari 2024 - Ushuaia, Argentinië

Na weeral een goede nachtrust, weer wakker geworden met de stralende zon. Ik heb alvast een paar relaxatie- en stretchingoefeningen gedaan op ons terras met uitzicht over de zee en bergen.

Daarna een heerlijk ontbijtje deed meer dan deugd.

Om 10 uur stond onze gids ons weer op te wachten voor een pittige wandeling naar Laguna Esmeralda.

” Laguna Esmeralda is een oude smaragdgroene gletsjerkirche met adembenemende uitzichten. Er is niet veel fauna maar wel een rijke vegetatie die typisch is voor de Patagonische bossen.”

Na een ritje van 30 minuten starten we onze wandeling, we zijn goed uitgerust en we hebben kleding voor zon, regen en wind. Alles zit in de rugzak wat we nodig hebben. Natuurlijk een lunch en drank ook. Onze gids trakteerde ons tijdens een stop op heerlijke soep, welke soep dat was kon hij ons jammer genoeg niet vertellen.

Modder, modder en nog eens modder. Uitglijders zaten er zeker bij!  Goede wandelschoenen en stokken zijn hier nodig om dit parcour te doen.  We doorkruisden een vrij uitgestrekt moeras en steile rotsen om te kunnen genieten van ons eindpunt, de lagune. Het was heel erg indrukwekkend!
Na 5 uurtjes gingen we terug richting het hotel, voor de sauna, zwembadje en brubbelbadje. Heerlijke onstpanning!

We gebruiken de shuddle van het hotel om de stad in te trekken maar besluiten toch maar in het hotel het dinner te nemen.

We maken kennis met een gezin dat morgen mee op Antarctica-avontuur gaat, het lijken alvast sympathieke mensen en ze hebben de kajuit naast ons.

Tot morgen!

Eindredactie: Ella

1. Ils Vetters:
    20 januari 2024
    Succes op de boot! Duimen voor relatief rustig water!🤞
  2. Veronique Proost:
    20 januari 2024
    Top! Fijn jullie te kunnen volgen!
  3. Marva Wouters:
    20 januari 2024
    Succes op de boot en vooral genieten 😘