Dinsdag 23/1

13 februari 2024 - Genk, België

Wakker worden in het koude paradijs!

Wat was dat, de zon weerkaatst op het ijs en de pinguïns dansten rondom de boot! Een moment dat niet te omschrijven valt, we waren de 2 de groep om de landing te maken, hadden dus nog ruim de tijd om te genieten van al dat mooiers, nee binnen zitten was er vandaag niet bij!  Ontbijt nemen en naar bovenste dek om zeker toch maar niets te moeten missen.

De eerste zodiactocht was spanned, had ik voldoende kleding aan, hopelijk niet plassen onder het bezoek (wc bezoek is niet toegestaan op Antarctica en eten mocht ook niet mee.)

Het verliep allemaal vlot en was zo mooi, had zelfs een laagje teveel aan en moest de jas openzetten.

Na 2 uur tussen de pinguïns keerden we terug naar de boot met de zodiac, in en uitstappen vanuit het water, voor en achteraf de schoenen ontsmetten, alles is zo strikt geregeld en gereglementeerd op Antarctica.

De pinguïns zijn zo schattig, je moet er 5 meter afblijven, maar soms steekt er gewoon ene vlak voor je voorbij. Er lagen velen met jongen. Zo klein en schattig, je zou er zo ene mee naar huis nemen.

Aan boord bij het eten nagenieten met zo mooie uitzichten.

Namiddag hebben we tussen de ijsplaten en rotsen gaan varen, zo indrukwekkend………..en we hadden zo geluk met het weer ☀️🧊❄️

Zagen ondertussen nog verschillende potvissen die rond de boot kwamen. Beetje crosstrainer en sauna met een spectaculair uitzicht( 100 pinguïns op een ijsplaat die precies een feestje bouwden) het is hier 1 grote pinguïn speeltuin.

De lezing van de ontdekking van Antarctica door Joerie was zo goed gebracht dat ook ik het leerrijk vond, gevolgd door briefing voor morgen, een diner in leuk gezelschap.
We leren steeds meer mensen kennen, elke avond in ander gezelschap is leuk.

Moe maar voldaan het bedje in. Ondertussen was het buiten gaan sneeuwen en ijzel. Er was een verbod om nog op het dek te komen.

in bed is het lekker warm en ook de boot golft niet zo hard meer, zal goed kunnen slapen

Jouw reactie