18/1 Dag 3 wandeling Tierra del Fuego

19 januari 2024 - Ushuaia, Argentinië

Na een welgekomen nachtrust in een bed (beter dan een vliegtuig) toch redelijk uitgeslapen.

Ik voel het tijdsverschil nog steeds, maar opstaan contact maken met het licht en zon geeft je direct de nodige energie om er in te vliegen.

Wat een lekker ontbijt, gekozen voor overheerlijke gezonde producten. Van brood kennen ze hier wel niet veel, maar voor de rest een overvloed van gezonds.

Na het ontbijt ons klaarmaken voor onze eerste wandeling met gids, wat moeilijk om in te schatten welke kleding de juiste is.

Dus we nemen maar rugzak met alles in.

De gids staat ons om 10 uur op te wachten en we rijden naar het Nationaal Park.

Tierra del Fuego Nationaal Park is het meest zuidelijke Nationale Park ter wereld. Het natuurgebied bestaat uit 630 km² ongerepte natuur en is gelegen op het archipel Tierra del Fuego, beter bekend als Vuurland. In 1960 werd het Nationale Park opgericht, dat grenst aan het Beaglekanaal en de grens met Chili. Het landschap bestaat uit hoge en besneeuwde bergtoppen, gletsjers, watervallen, blauwe meertjes, loofbossen, baaien en is het leefgebied van talloze diersoorten.

De benaming Vuurland is afkomstig uit de vuren die de eerste westerse zeevaarders zagen toen ze dit gebied verkenden.

Wat een mooie trekking, best wel veel modder onderweg dus oppassen voor een uitschuiver. Ik wil nog naar Antarctica kunnen vertrekken. Rond 16h werden we terug afgezet in ons hotel.

We zijn gaan genieten van de sauna en zwembaden. De zon was er ook en ik was rood als een kalkoen op 15 minuten. Dus smeren is de boodschap!

19 uur werden we met een shuttle naar het centrum gebracht. We kozen verse kingkrab. Dat is Dirk zijn lievelingseten dus het was heerlijk smullen!

Daarna maakten we tijd voor nog een kleine wandeling.

Wanneer we aankwamen in het hotel, gingen we ons bed in. Morgen staat ons weer een nieuw avontuur te wachten!

1. Ann:
    19 januari 2024
    Suuuuper !
  2. Jacqueline:
    19 januari 2024
    Super mooie foto
  3. Anne:
    20 januari 2024
    Sjik! Precies ni echt kou als ge in ne fleece kunt zitten.
  4. Marina:
    20 januari 2024
    Nee het is hier zomer! Rind de 10 gr. Nu straks in artartica zou het wat kouder zijn.