Zaterdag 20/1

13 februari 2024 - Genk, België

Nog een laatste ontbijtje en koffers pakken. Was echt een top hotel.

De taxi is 40 min na het afgesproken uur er toch geraakt, koffers afgeven in de haven en dan 4 uur vrij in de stad.

We wandelen langs de kade om al eens kennis te maken met ons schip. Het was heel kleintje tegenover de andere cruiseschepen. We zijn toch een beetje angstig voor het onbekende, wetende dat je 12 dagen niet meer van het schip kan brrrr.

We trekken de stad in en komen overal jassen van Noric tegen, dus die zitten ook op onze boot!

We kochten ook nog Argentiniëse gin, wel 2 flessen, hopelijk geen overgewicht in de koffer straks.

Dirk wilde absoluut nog kingkrab eten voor het aan boord gaan, de volledige krab was uitverkocht maar hij had een mooi stoofpotje van verse kingkrab en ik met zeevrachten, natuurlijk met een lekker flesje wijn erbij.

Nov een laatste keer bellen met het thuisfront, ons Boe was blij ons nog is te horen en onze Va ook nog gesproken, hopelijk alles nog sa va over 12 dagen.

De bus bracht ons naar de boot, kregen onze kajuit sleutel en zagen dat het goed was. Mooie kajuit met terras.

Al direct kregen we eerste meeting: veiligheid! Zeer belangrijk aan boord gevolgd door veiligheidsoefening met reddingsvesten aan, jas, muts en handschoenen aan. Ik viel bijna flauw van de warmte met 160 man in de ruimte.

Om 19h kregen we het dinner aangeboden in een buffet om de eerste dag vlot te laten verlopen.

We maakten al kennis met een aantal mensen en viel allemaal best mee.

Ook een verwittiging voor extra zwaar weer dat opkomst was, alles in kasten leggen en al zeker je voorzorgen voor reisziekte nemen, dus polsbandjes aan en pilletje slikken.

Met een klein hartje de nacht in!

Jouw reactie